Jump to content
This site uses cookies! Learn More

This site uses cookies!

armedunity.com uses cookies to improve user experience.

By continuing to use this site, you agree to allow us to store cookies on your computer.

Sign in to follow this  
SahamarxNew

Unity3d tutorial Random Reload

Recommended Posts


Великая проблема заключается в следующем - ничего не понятно.

Мне кажется, что тебе нужен новый микрофон :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

что со звуком? Чем ты звук записывал? из динамика микрофон сделал?

Share this post


Link to post
Share on other sites

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class RandomReload : MonoBehaviour {
public AudioClip[] Sounds;
// Use this for initialization
void OnEnable () {
gameObject.GetComponent<AudioSource>().clip = Sounds[Random.Range(0, Sounds.Length)];
gameObject.GetComponent<AudioSource> ().Stop ();
gameObject.GetComponent<AudioSource> ().Play ();
}
    
// Update is called once per frame
void Update () {
    
}
}
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

using UnityEngine;
using System.Collections;


public class WeaponManager : MonoBehaviour {
    public RunChek rc;
    private int bullet_max_inmagazine; // максимальное кол-во патронов в магазине (устанавливается само)
    public int bullets_inmagazine; // Кол-во патронов в магазине
    public int bullets; // Кол-во патронов
    public bool readyshoot;
    //Звуки выстрелов,перезарядки и т.д
    [Space(30)]
    public AudioSource audsource;
    public AudioClip sshoot;
    public AudioClip snobullets;
   
    public AudioClip sdraw;


    public AudioClip areload;
    public RandomReload ReloadEff;

    public Animation animations;
    public Transform crosshair;
    public Transform camera2;
   [Range(0,9999)] public float distance;


   

    public Transform dirt;
    void Start()
    {
        
        Draw();
        animations = GetComponent<Animation>();
        bullet_max_inmagazine = bullets_inmagazine;
    }
    void Update()
    {

        if (rc.RunNow)
        {
            animations.Play("run");
        }
        else
        {
            animations.PlayQueued("idle", QueueMode.CompleteOthers);
        }

        if (animations.IsPlaying("idle"))
        {
            readyshoot = true;
            crosshair.gameObject.SetActive(true);
        }
        if (Input.GetMouseButtonDown(0))
        {
            Shoot();
        }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.R))
        {
    
                Reload();

        }
      
    }
    public void Reload()
    {
        if (bullets_inmagazine >= bullet_max_inmagazine || bullets <= 0)
        { }
        else {
            crosshair.gameObject.SetActive(false);
            ReloadEff.enabled = (true);
            audsource.PlayOneShot(areload);
            animations.Play("reload");
            {
                readyshoot = false;
                ReloadEff.enabled = (false);
            }
              
            animations.PlayQueued("idle", QueueMode.CompleteOthers);


            

            bullets -= bullet_max_inmagazine - bullets_inmagazine;
            bullets_inmagazine += bullet_max_inmagazine - bullets_inmagazine;
        }
    }
    public void NoBullets()
    {
        audsource.PlayOneShot(snobullets);
        bullets_inmagazine = 0;

    }
        public void Shoot()
    {
        if (bullets_inmagazine <= 0)
        {
            NoBullets();
        }
        else {
            if (readyshoot)
            {
             
                Vector3 direct = transform.TransformDirection(Vector3.forward);
                RaycastHit hit;
                if (Physics.Raycast(camera2.position, direct, out hit, distance ))
                {
                    if(hit.collider.tag == "Enemy")
                    {
                        Destroy(hit.collider.gameObject);
                    }
                }

              
                bullets_inmagazine = bullets_inmagazine - 1;
                audsource.PlayOneShot(sshoot);
                animations.Play("shoot");
                animations.PlayQueued("idle", QueueMode.CompleteOthers);
            }
        }
        
    }

    public void Draw()
    {
        audsource.PlayOneShot(sdraw);
        animations.Play("draw");
        animations.PlayQueued("idle", QueueMode.CompleteOthers);


    }

}

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...